آخرین اخبار
کد مطلب: 80874
حمايت بانک مرکزي قطر از تروريستها
تاریخ انتشار : 1393/07/13 19:47:22
نمایش : 1274
روزنامه انگليسي "ديلي تلگراف" فاش کرد که بانک مرکزي قطر از تروريستهاي عراق و سوريه حمايت و پشتيباني مالي مي کند.

به گزارش سلام لردگان به نقل از العالم، روزنامه ديلي تلگراف از حمايت مالي بانک مرکزي قطر از تروريست ها در سوريه و عراق پرده برداشت و نوشت: يکي از کارمندان بانک مرکزي قطر به نام خليفه محمد ترکي السبيعي براي تروريست هاي عراق و سوريه کمک مالي ارسال کرده است.


ديلي تلگراف افزود: اين فرد همان کسي است که پول لازم براي حمله تروريستي ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را به خالد شيخ محمد العقل داده بود.

به نوشته اين روزنامه، اسناد منتشر شده توسط وزارت خزانه داري آمريکا نشان مي دهد: بين السبيعي و يک حامي مالي تروريستها که به حمايت مالي از شاخه القاعده در سوريه براي منفجر کردن هواپيماهاي مسافربري از طريق کارگذاري مواد منفجره در تيوپهاي خمير دندان متهم شده است، ارتباط وجود دارد.

مقامات قطر در سال ۲۰۰۸ السبيعي را به اتهام تامين هزينه هاي فعاليت هاي تروريستي بازداشت و تنها بعد از گذشت ۶ ماه، آزاد کردند تا بار ديگر، به روند جمع آوري پول و دادن آن به تروريست هاي سوريه و عراق ادامه دهد.

نيروهاي آمريکايي هفته گذشته نقشه هاي تروريست ها براي منفجر کردن هواپيماهاي مسافربري از طريق مواد منفجره کارگذاري شده در تيوپهاي خميردندان را از طريق بمباران مواضع شاخه القاعده در سوريه، خنثي کردند.

روزنامه ديلي تلگراف خاطرنشان کرد: اتهامات عليه قطر در مورد حمايت مالي از تروريسم جهاني در حال افزايش است و اين کشور در کنترل بر شهروندان که از فعاليت هاي تررويستي در سوريه و عراق حمايت مالي مي کنند، ناکام مانده است و همين امر ممکن است باعث اعمال تحريم هاي اقتصادي عليه اين کشور سرشار از گاز شود.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس